HTML

Zsófi Ázsiában és Matyi Zozó és Zsófi nem Ázsiában

Mivelhogy fél évet Ázsiában töltök, és van akit itthon érdekelhet, hogy mi van velem, ezért íme ez a blog.

Friss topikok

Címkék

2019.05.05. 16:35 szsofi86

Lisszabon második nap - na ezt sem pont így tervezük, de jó volt :)

Kitaláltuk reggel, hogy a 28-as villamos másik végállomása környékét is megnézzük, majd megpróbálunk innen felszállni a villamosra, hátha nagyobb lesz a szerencsénk, mint az első nap. Ezért reggel elbuszoztunk a Campo de Ourique környékre. Matyival felváltva játszóztunk, és a másik addig megtekintette a Cemitério dos Praceres-t, az Örömök temetőjét. (Magyarósi Csaba óta tudjuk, hogy azért Örömök temetője, mert ez volt a városrész régi neve.) Ennek a temetőnek az az érdekessége, hogy a kripták szép csendes házsorokként futnak végig az “utcák mentén”. Érdekes benézni ide is, ha az ember erre a környékre is eljön.

A lisszaboni tömegközlekedési kártya agyatlanságát ekkor tapasztaltuk meg először. Előző nap napijegyet vettünk, de addig nem lehetett sima menetjegyet rátölteni, míg le nem járt, viszont csak metrónál lehet rátölteni. Szóval most itt álltunk jegy nélkül, de mivel a városrészt még nem néztük meg, gondoltuk majd valahogy útba ejtünk egy metrómegállót. Megnéztük ezután a város piacát, ami elég jó, csak 10-kor nem nagyon volt még élet, majd a Basílica da Estrelát, ami a lisszaboni fő bazilika, majd a Jardim da Estrelát, ami egy szép park, és ahol van egy mini 28-as villamos a gyerekeknek, és Matyit le se lehetett szedni róla.

Ezután Matyi alvása alatt elmentünk jegyet venni egy metróhoz, majd gondoltuk, hogy kimegyünk busszal a Cristo Rei-hez (később írok róla), de sajnos hétvégén nem jár oda a busz (!!!!!), pedig jó lett volna az Április 25-e hídon átmenni.

No sebaj, visszasétáltunk a villamos végállomásra, és a második vilire fel is fértünk, szuper ülőhellyel. Tényleg szuper ez a villamos: a kis utcácskák közt kanyarogva jó útvonala is van, talán a legjobb szakasz a vége, de mi nem mentünk el odáig, hanem leszálltunk a várnál a Castelo Sao Jorge-nél.

(A kép csak illusztáció, mert 12-es, de ezen a szakaszon mindkettő járt épp.)

Itt van egy szuper kilátóterasz a villamosmegállónál, a Miraduro das Portas do Sol:

A várnál is hatalmas volt a sor, de szerencsére gyorsan haladt. A várban sok minden nincsen, a camera obscura sort esélytelen kivárni, de vannak pávák és van nagyon szép kilátás is. Érdemes megnézni, egy idegenvezetésbe is sikerült belehallgatnunk, pont jókor érkeztünk. (Azt nem értjük csak, hogy Magyarósi Csaba videóján május végén alig volt turista, komolyan ennyire megnövekedett az ide látogató tömeg?) Íme a kilátás a várból az Április 25-e híddal:

Lefele sétálva még megnéztük a Sé székesegyházat, aztán már elfáradtunk és mentünk haza.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.