HTML

Zsófi Ázsiában és Matyi Zozó és Zsófi nem Ázsiában

Mivelhogy fél évet Ázsiában töltök, és van akit itthon érdekelhet, hogy mi van velem, ezért íme ez a blog.

Friss topikok

Címkék

2020.05.01. 14:18 szsofi86

Nehezen emésztettük meg az azori ételeket, de egy évvel később már tudunk beszélni róla :D

Valójában 2 témáról szerettünk volna még beszámolni nektek, az egyik az azori ételek második bejegyzése, a másik pedig egy összegző bejegyzés, amiben a legeket foglaljuk össze és ami a telefonomban egy éve már megkezdetten pihen. Egyszer már írtam az ételekről, de az az utazás felénél volt, most inkább az egészről egyben fogok írni.

Az azori ételeket egy teljes évig kellett emésztenünk, hogy végre kiadhassuk magunkból.. a véleményünket :)

Ebben a bejegyzésben most az ételekről szeretnénk mesélni, az utazásunkban ez egy kissé fájó pont, kevés igazán jót ettünk, főleg az ott töltött időmennyiséghez képest. Sokakkal találkoztunk, akik teljesen odavoltak a konyháért, de szinte egytől egyig rövid időt töltöttek ott, és 1-2 hétre az ember még talál jó éttermeket (és az éttermekben megkóstolja a specialitásokat), de hosszú távon a hely nem bővelkedik finomságokban. Olyanba is belefutottunk, hogy a specialitáson kívül más egyáltalán nem volt finom az addig jóként elkönyvelt étteremben. No, nem szaladok ennyire előre.

Amikor Lisszabonban voltunk a nyaralás első hetében, nagyon bizakodóak voltunk, hogy a kánaán vár ránk, mert szuper jókat ettünk, friss halak grillen, magas minőség, jó édességek. Még az Óceanárium kis menzáján is nagyon finomat ettünk, pedig az tényleg csak egy menza volt:

Az éttermek, amik nekünk tetszettek:

Pharmácia (A gyógyszerészeti múzeumban). Csúcsszuper volt minden, amit kóstoltunk, jó ízharmónia.

Maca Verde. Friss halak grillen. Mondjuk azt azért bevallom, hogy itt még a grill halakat nem untuk és itt még azt sem tudtuk, hogy a köret MINDIG főtt krumpli és saláta. Nem mondom, hogy ez nem szuper étel, de hónapokig kicsit unalmas. Mindenesetre itt még nagyon értékeltük.

Nem egy étterem, de a Time Out Market. Rengeteg étterem egy helyen, jobbnál jobb kínálattal és ízekkel. Minden étterem csak néhány ételt hoz a piacra, de azokat remekül készítik el.

És a naták, valamint a Pastel de Belém, nagyjából bárhol jó. Belémben egyébként nem csak a natát érdemes megkóstolni, hanem a többi sütit is. Az ízük nagyjából ugyanaz, csak más formában, de nekünk például a felénk eső cukros tetejű ízlett legjobban.

És hallottatok már A Ginjinha-ról? Egy olyan italozó, ahol csak a számot kell mondani, hogy mennyit kérsz, a házi likőrjükből. Remek kis likőr.

Egyszóval Lisszabonba enni is érdemes menni, jó hely a gasztroturistáskodásra.

És akkor átmentünk az Azori-szigetekre...

A "hű, de zseniális minden étterem" véleményen kívül, volt azért olyan is, akitől azt hallottuk, hogy a konyhaművészet kimerül a friss halak fűszermentes grillezésében. A mi véleményünk, hogy ez az információ felelt meg nagyjából a valóságnak. A friss hal jó egyébként. De egy idő után ez kevés... Persze, aki egy hétre jön, annak valószínű sikerül találni jókat, de ebbe gyorsan bele lehet unni. Egyébként minden, amit próbáltunk Lisszabonban és az Azori-szigeteken is, sokkal-sokkal jobb volt Lisszabonban. Valahogy az azoriaknak ez a gasztronómia még nem nagyon megy. (Pl a bifana ég és föld, Lisszabonban annyira szuper volt, hogy ritkán eszik olyan jót az ember, Ponta Delgadaban meg enyhén szólva is felejthető volt a Bifana Királynál...).

Mi mindig nagyon örültünk, amikor végre találtunk egy olyan helyet, ahol voltak ízes ételek. Vannak ilyenek, de keresni kell őket. Egyébként mindenhol a "catch of the day" a konyhafőnök (sokszor egyetlen) ajánlata... Ezek között is vannak jobbak, és rosszabbak, de őszintén szólva az ember ott eszik úgyis, ahol tud, egy-egy túra végén a falvakban sokszor egyáltalán semmi sincs nyitva, vagy ha igen, örül az ember, ha kap enni akármit. A túrákon mi sokszor ráálltunk inkább arra, hogy viszünk enni magunkkal, mert egyszerűbb volt, mint Matyival keresni helyet, ami nyitva van. Ha erre építettünk volna, néhányszor nagy bajban lettünk volna.

Összefoglalom ide, hogy nekünk melyik éttermek tetszettek legjobban, és ott miket érdemes enni:
(Sajnos az éttermeken belül sem minden étel ugyanolyan színvonalú, ezért ahol többfélét is ettünk, ott írom, hogy melyiket érdemes.)

Sao Miguel sziget:

1. Mosteiros - O Americano - polip pörkölt, a ház specialitása, ízes szaftos, isteni puha.

2. Ponta Delgada - A Tasca - a lapas isteni volt, a többi felejthető. A farkasbab szinte ehetetlen volt...

Ez a szuper lapas:

Ez pedig a rettenet farkasbab:

3. Santo Antonio - 4 Platanos - a marisco isteni finom, ez egy rizses, leveses jellegű tengeri étel. Az egyik legjobb, amit ettünk.

viszont itt ettünk egy olyan szörnyű tonhal steak-et, hogy az életkedvem is elment utána. És igen, a remek főtt krumpli, de itt egy kis nyers hagymával meg volt spékelve a tonhal. És nyers volt. Wháá, még most is kiráz a hideg.

4. A TSZ étterme Ribeira Grande-ban - ez egész jó, de a steakjük meg sem közelíti a Peter’s steakjét. De azori mércével jó étterem... Itt nem fotóztunk, pedig többször is voltunk, mert sokszor hazafelé útba esett, és a minőség kiszámítható volt.

5. Lagoaban a Borda d’Agua - a rák és a hal is kiemelkedően jó volt, valamint a friss sajt előételnek, és a kis előételnek felszolgált krémek is.

6. Rotas vegetáriánus étterem - napi menüt szolgálnak fel ebédre, minden nagyon jó volt. Az a helyzet, hogy jó a változatosság, végre a grillezett halon túl is volt élet.

Ezen kívül az ember nyilván eszik Furnasban egy Cozido-t. Mi a Vale das Furnasban és a Tony's-ban ettünk, nagyjából ugyanolyan volt, pontosan azt adja, amit ígér, főtt zöldségek és húsféleségek, de legalább iszonyat menő, hogy vulkánban fő. (Legalábbis szeretnénk ezt hinni, hogy abból kaptuk ;) ). Az édeskés véres hurka viszont annyira még mindig nem a barátunk.

Voltunk még Sao Miguel Maia településén a Fim de Seculo-ban, nem volt rossz a grill-hal tál, azt leszámítva, hogy grill-hal tál volt, és addigra már kicsit elegünk volt. Viszont nagyon aranyosak voltak, mert észrevették, hogy Matyi az összes gyümölcsöt megette a tálról, és hoztak neki még egy tálnyi mindenféle gyümölcsöt.

Voltunk még néhány helyen, ahol haltálakat adtak, de ezek annyira nem izgalmasak, hogy írjak róluk (volt amiről már régebben is írtam). Próbáltunk piri-piri csirkés helyet is, de nem sikerült igazán jól a csirke. A fast food annyira nem létezik, mint fogalom, csak a bifana van, ezt mi Pont Delgadaban kóstoltuk egy rendezvényen, de lehet, hogy a szomszéd faluban kellett volna, mert minden vasárnap volt egy kitelepülős lakókocsi, ami nagyon hívogató volt (JA, NEM). Akkora bifana szendvicset adtak, mint egy normál pizza.

Furcsa, de szerintem az egyik legmegbízhatóbb étkezési lehetőség volt nekünk végig a Parque Atlantico pláza étterem részlege. Szuper menük voltak, gyerekbarát az egész, akár ordíthatott is volna Matyi (persze itt sosem akart, de lehetett volna. Gondolom pont ezért nem akart..).

No és akkor a többi sziget legjobbjai:

1. Peter Cafe Sport (Horta, Faial) - itt sokszor ettünk, mert nagyon jó volt és az utolsó héten már semmiben nem kockáztattunk. Itt szuper volt Matyi kedvenc étele is a bacalhau fasírt (amit mirelitben is lehetett venni, és sokszor ettünk azt otthon is az egész utazás alatt). De a felnőtt ételek is nagyon ízesek és jók voltak.

2. Casa do Rei (Lajes, Flores) - ez egy német étterem, itt minden a várható jó színvonalú volt. Hiszen németek. Plusz egy óriási doboz dupló várta Matyit, őrület jó :)

3. O Forno Transmontano (Lajes, Flores) - Itt egy hatalmas egész estét menü várt bennünket, akkora mennyiségű alkohollal, hogy hű. Remek volt minden, Matyinak a legjobban a pálinkásüveg tetszett :). De valóban, minden finom volt, kicsit megalomán, de néha az is kell. Nagy vendégszeretet, de Flores ilyen.

4. A Travessa (Vila do Porto, Santa Maria) - Santa Marián voltunk több helyen, de kettőt emelnék ki, ez az egyik, egy kis menüs hely. Nagyon barátságos, súlyra megy a menü rendelés, ami azért nagyon jó, mert ha valami nagyon ízlett Matyinak, akár 1db húst is lehetett venni utólag. És finom egyszerű ételek voltak, naponta 2-3 típus volt választható.

5. Snack bar Sol da Manhã (Santo Espirito, Santa Maria) - Ez nem étterem, hanem egy elég alja kocsma :D. Ennek ellenére az egész utazás alatti legjobb "catch of the day" menüt kaptuk. Valószínű a szósz sokat dobott az ételen, szuper volt!

Édességek tekintetében nem sikerült nagyot alkotniuk az azoriaknak. Egyszer találtunk egy cukrászdát, az O Chocolatinho-t Ribeira Grande-n, ahol nagyon finom krémes sütit sikerült ennünk. Ezen kívül a graciosa süti nekem ízlett nagyon, diós kosárka szerű, Zozó azt mondta, elment, de nem nagy szám.

Emellett még egy vicces dolgot szeretnék megosztani, Ponta Delgadaban a fő téren van egy kávézó, ahova gyakran beültünk. Sokszor jól esett lepihenni és inni egy kávét. Jó hangulata volt a helynek, ezért még azt is megbocsájtottuk nekik, hogy volt képük Nescafe 3 az 1-ben porkávét eladni, mint kávé :D.

Ami így egy év távlatában hiányzik nekünk, az a konzerv tonhal valamint a konzerv szardíniakrém. Valahogy itthon vagy egyáltalán nincsenek, vagy csak nem olyan jók mint ott. A bacalhau fasírtot is szívesen megenném most, valamint a szuper puha polipokat, amit egyszer-egyszer ettünk, pl konzervben is egyébként. A tea finom, az ananász jó, de nem extrém különleges egyik sem, hogy annyira hiányozna. Esetleg az ananászfarmon kapott ananászlé az ami különlegesen jó volt.

Sokat elmond, hogy ennyi hiányzik, a többi nem igazán... Ettünk azért jókat, de más utazásainkkal nem is lehet összehasonlítani ezt. Beszéltük is, hogy voltak olyan utak, ahol minden nap csak jót tudtunk enni, bárhova is mentünk, itt pedig sok energiát kellett belefektetni abba, hogy jót együnk, előre ki kellett keresni a jó helyeket és azon belül a specialitásokat. Van, ahol pedig az utolsó utcai árus is jó minőségű és finom ételt adott. Ilyen szempontból Dél-Kelet Ázsia bármelyik országa, ahol jártunk klasszisokkal jobb volt. Persze ahogy a turisták száma évről évre emelkedik, úgy a jó helyek száma is nő, szóval nincs minden veszve - de az Azori-szigetekre (egyelőre) nem az ételekért jövünk :)

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mike255 2022.12.27. 16:52:04

Mikor lesz folytatása a blognak? :) ;)