HTML

Zsófi Ázsiában és Matyi Zozó és Zsófi nem Ázsiában

Mivelhogy fél évet Ázsiában töltök, és van akit itthon érdekelhet, hogy mi van velem, ezért íme ez a blog.

Friss topikok

Címkék

2012.12.02. 17:00 szsofi86

Most megértettem mi is az az olvasztótégely. Hogy minek az olvasztótégelye Szingapúr? Mindennek...

Keverj össze ...:

  • - egy oroszlánt és egy halat, hogy kapj egy Merliont (vannak egy-ketten az olvasóim között, akik nem beszélnek angolul, a többiektől elnézést a dilettáns fordításért: Haloszlán-t)

vietnam1127 067.JPG

  • - az angolt meg a mandarint, hogy kapj egy furcsa nyelvet, a singlish-t
  •  
  • - sok kínait, sok indiait meg nem annyira sok bárkit, hogy kapj egy furcsa "nemzetet", ahol sötét bőrű tepsifejűek, normális kínai kinézetűek, normális (?? - ez most egy utalás egy előző bejegyzésemre ha értitek...) indiai kinézetűek, malájok, fehérek, meg mindenfélék találkoznak egymással és élnek együtt, vagy csak egymás mellett.
  •  
  • - sok vallást és kultúrát, ahol a fejkendős muszlimoktól a csillivilliruhás hindukon keresztül a félmelltartómkinnvan (ez fiú is lehet kisebb túlzással :D) hűdetrendivagyok, gondolom vallás nélküli emberekig bármit látni.
  •  
  • - egy metróalagutat egy bevásárlóközponttal... nem vicc, nem tudtam soha felszínre jutni az MRT (merto)-ból... nagyon kemény volt, hogy itt MINDENKI shoppingol. (imádom ezt a szót :D)
  •  
  • - felhőkarcolós banknegyedet, sikátoros kínai-negyedet, poros Little Indiát (na azért nem annyira porosat mint a nem little India), rendezett japánnegyedet, vízparti dokkos bulinegyedet a túúúristáknak, és komplett bevásárlóközpont-negyedet.

... és megkapod Szingapúrt. Egyébként ha az ember túllép azon, hogy "na akkor most éppen hol is vagyok?", akkor tényleg igaz az, amit mondanak Szingapúrról, ez egy meglepően tiszta ázsiai város. De azért annyira nem dobtam nagy hátast, mint ahogy mindenki felkészített... Lehet, hogy pont azért, mert felkészítettek.. Ami nagyon tetszett viszont benne, hogy itt voltak látnivalók és programok. Ez most biztosan nagyon furán hangzik azok után, hogy eddig is elolvastátok a blogom, mert hát mennyi mindent csináltam már... De nem úgy van az. Szingapúrban szerintem nyugis tempóban (és főleg, ha szeret vásárolni valaki, illetve van jó sok pénze a jóó drága programokra), akkor el lehet tölteni 1 hetet... Saigonra nagyon nagyon bő becsléssel is 2-3 napot adnék. Tehát nekem inkább ezért tetszik. Európában is ilyenek a városok, csak Ázsiának az a része, amit eddig láttam, az valahogy nem annyira ilyen. Ok, mondjuk nem is akarok összehasonlítani egy Mui Ne-t egy Szingapúrral..

Viszonylag sok időt volt szerencsém itt tölteni, 3 napot, ami alatt sikeresen lejártam a lábamat, pedig az MRT-t is rendesen használtam...

Most talán nem is időrendben mesélem inkább, hanem először kezdem a változatossággal. Én Little Indiában laktam, ami azért nem azt a Szingapúr-képet mutatta, amit az ember jól elképzel előre, sőt, mivel hajnal 1-kor érkeztem meg, ezért először kicsit meg is rettentem, hogy azta, itt fogok lakni? Hát azért a név kötelez, de vannak fokozatok..

vietnam1127 094.JPG

Körbejártam a Chinatownt, ahol egyébként tök jó történeti múzeumban voltam, hogy hogy éltek a kínai bevándolók.. Brutál volt az, amilyen körülmények között tengődtek.. Higiénai természetesen 0.. És nem is volt az olyan régen.. Ahhoz képest, hogy most hogy néz ki a város. Ez az utca egyébként azért volt jó, mert a házak az eredeti formájúak, az utca a banknegyedre néz, de a turisták miatt teli van az utca gagyiárussal. Na mondom, hát ezt hiányoltam én Vietnamból! Hol a kínaipiac??? Hát most megkaptam..

vietnam1127 097.JPG

Little India egyébként nem annyira vészes, mint először tűnik, vannak egészen szép részei is. (Bár eléggé kínainak tűnik Little India is.

vietnam1127 146.JPG

Voltam hindu templomban, pagodában és mecsetben is:

vietnam1127 101.JPG

A hindu templomban összefutottam egy magyar párral, amire úgy jöttem rá, hogy a következő mondat hangzott éppen el: "Na jó koszos lett a zoknim.. Akkor most nem fordíthatom ki holnapra, mert kívülről is koszos lett.." Hát jót röhögtem.

vietnam1127 113.JPG

A pagodában éppen ment egy buddhista szertartás, nagyon érdekes volt. Szalagokat kötögettek, énekeltek, kedvesek voltak.

A mecsetről nem készítettem képet, mert ott két kedves úriember úgy döntött, hogy esetleg megtérítenének, ha már ott vagyok, és inkább menekülőre  fogtam a dolgot, mert már elképzeltem a jövőmet csadorban... Mellesleg kicsit be is szóltam nekik, mert amikor ahhoz a részhez jutottak, hogy "a mi vallásunk azért jó, mert nem teszünk különbséget az emberek között, nem számít, hogy ki szegény, és ki gazdag, együtt imádkozik mindenki.", na ekkor nem bírtam tovább, és megjegyeztem, hogy ja nem, csak a nőket különböztetik meg.. Mire egy kicsit köpni nyelni nem tudott, és végül azt találta mondani, hogy ok, igaz, de ezt csak tiszteletből teszik. De még ezzel sem sikerült lerázni, szóval mondtam, hogy na köszönöm a bemutatót, akkor most körbenézek egyedül. 

Az idővel egyébként nem volt nagy szerencsém, minden nap szakadt délután (biztos esős évszak, nem néztem utána, hogy ott mikor van). Szóval az esőket itt ott tető alatt megpihenve bekkeltem ki. Egyszer a botanikus kertben egy kis beálló alatt:

vietnam1127 036.JPG

Egyszer életem lebrutálabb esőjét egy felhőkarcoló alatt.. De itt annyria esett, hogy ha az ember nem jó helyen állt, akkor a vízszintesen zuhogó eső simán rommá áztatta.. Itt mellesleg vitt mindent a szél...

vietnam1127 050.JPG

Egyszer egy pagodában. Na ez jól jött ki, megnéztem a múzeumot a pagodában, meg leültem a meditációs szobába, és meditálgattam, míg el nem állt az eső :)

vietnam1127 110.JPG

Egyébként persze a legolcsóbb szállást igyekeztem kivenni, mert Szingapúr bizony jó drága. Ezért életemben először egy félig-meddig hálóterem, félig-meddig japán stílusú kabinos szállodában aludtam: :) A japán kabinostól annyiban különbözött, hogy nem lehetett lehúzni a rolót.. Nomeg én  hatalmas öltönytáskával mentem, mert a következő héten Indonézia volt, és közvetlenül innen mentem, szóval én egy olyan ágyat kaptam, ami nem lábnál, hanem oldalt nyitott, mert ehhez nagyobb szekrény tartozott.

vietnam1127 079.JPG

A szállás egyébként nagyon jó volt. Féltem, hogy a vegyes hálóteremben alszom, és azért az fura, de tök jó volt. Egyébként persze csak férfiak voltak rajtam kívül, mert a nők mind a női hálóterembe mentek (ami persze dugig volt, azért nem tudtam ott aludni), az én 28 fős hálótermemben meg minden nap 5-6-an voltunk. És volt két cuki új-zélandi srác, akikkel eléggé összehaverkodtunk, és minden este beszélgettünk kicsit, hogy ki mit csinált, meg hogy érezte magát.. Nagyon arik voltak, kis gólyák az egyetemről és tök jó tippeket cseréltünk egymással, hogy hova érdemes menni. A szállás tiszta volt, kedves alkalmazottakkal és nem túl változatos, ámde azért mégiscsak van - reggelivel..

Az ételek Szingapúrban egyébként pont olyan változatosak voltak, mint minden más (kivéve a szállodai reggelit ;) ). Ettem maláj tésztát, laksát (valami leves, ld a képet lenn), indiait, sült kacsát és a reptéren az utolsó reggel az utolsó dollárjaimat arra költöttem, hogy megkóstoljam a helyi reggelit a kaja-toast-ot. Hát ez nem tudom mi volt, de nem volt jó. Édeskés trutyi 2 kenyér között... De alapvetően minden finom volt amit ettem, annak ellenére, hogy az árra azért eléggé rámentem :). Egyébként a laksa volt az egyik legjobb..

vietnam1127 099.JPG

Igyekeztem elmenni a kötelező helyekre, szerintem nagyjából össze is jött.

vietnam1127 126.JPG

Pl. ez a kilátás elég híres.. Meg a következő tábla is. Az "őősrégi" hídnál...

vietnam1127 052.JPG

Voltam persze ar Orchard Roadon, ahol csak bevásárlóközpontok vannak, a kínaipiac jellegű Lucky plazatól a high-end Takashimaya plázáig minden van, mi szem-szájnak ingere. Mondjuk nem az enyémnek, nekem ez nem jött be.

Voltam ezen kívül night safarin is, ez eléggé jó volt, csak egy baj volt a dologgal, hogy a sétálós túra részét nagyon gyorsan kellett végigrohanjuk (kb az 1/10-ét láttuk csak a lányokkal, akikkel összebarátkoztam), mert az utolsó busz be a városba 22:30-kor ment... Nem baj, azért érdekes volt. A sötétben sok helyen nem is látszott a kerítés ahol volt, és ráadásul nagyon sok helyen nem is volt. Azt sajnálom, hogy az elefántetetésből kimaradtunk így... Viszont amíg sétáltunk, pont előttünk ment az etető-ember, így minden állatot láttunk. Visszafele úton mind el volt bújva, szóval azért volt szerencsénk is...

Emellett volta a Nemzeti Botanikus Kertben, ami elképesztően nagy és van benne az esőerdőtől a földtörténeti bemutatón keresztül gyömbérkertig minden, ami mű. De ettől függetlenül nagyon szép. Főleg az Orchidea-kert, az nagyon jó volt!!

vietnam1127 035.JPG

Az orchideakertben egyébkét megint találkoztam magyarokkal (akik svájciak), de nem is ez a vicces, hanem a következő tábla:

vietnam1127 029.JPG

Annyira vicces, hogy mi Európában pálmaházakat tartunk, ahol meleg van és nagy páratartalom, itt meg "hűvös-házak" vannak, hogy bemutassák a magashegyi klímát :D... Mellesleg volt húsevő növény, bár azt nem tudom, hogy potosan hol őshonos... Amúgy ez a botanikus kert teli volt szobrokkal (pl amit az esőben fényképeztem), jó sok giccses volt, de azért voltak ötletesek is:

vietnam1127 006.JPG

Még egy kötelező hely van Szingapúrban és ez a Sentosa-park. Ez valami furaság, jó drágán, a Disney-landnak és még egyéb szórakozási lehetőségeknek a keveréke. Ez is teljesen mű, de a botanikus kerttel ellentétben ez nem tetszett nekem. Persze lehet, hogy ha befizettem volna a Universal Studios-ba akkor élveztem volna, de ezt most kihagytam.. Persze a gömbhöz azért odaálltam :)

vietnam1127 137.JPG

Ami nagyon vicces volt, hogy volt egy hely, ahol lehetett papagájokat megfogni, meg etetni, meg mondták, hogy "helló", persze ez nyilván azért volt ingyen, mert közben fotókat csináltak az emberről és jó drágán el akarták adni a végén (20$/fotó volt a végső ár, amikor látták, hogy nem akarom megvenni...). Persze nem vettem meg, minek, a végén végülis csináltak egy fotót a gépemmel, bár azon nem fogom a madarakat:

vietnam1127 143.JPG

Viszont egy órával később mikor a fájó lábaim miatt muszáj volt leülnöm, odajött egy pasas, hogy ne haragudjak, de ő készített rólam egy fotót, mikor fogtam a papagájt, bár rászóltak, de ő szívesen elküldi nekem, ha megadom az e-mail címemet. Na mondom tök jó arc, bár sosem szokták az ilyenek elküldeni, de jó lenne.. És egy hét múlva jött is a levél! Meglepődtem, és a kép szerintem elképesztő jó, mert én jól elvagyok a madárral, a biztiőr meg közben jól elküldi a fenébe a pasast, de persze én semmit nem vettem észre a dologból. Szeretem ha látszik egy képen, hogy mi történik :)

vietnam1202.jpg

Hát ez volt Szingapúr. Több nem is fért bele 3 napba, de nagyon boldog vagyok, hogy ide is eljutottam még így a végén a délkelet-ázsiai utamnak.

Ezen kívül még egy dolgot szeretnék megosztani. Most kibújt a Merapi Indonéziában a felhők közül.. Köszönöm Merapi, hogy megmutattad Magad!!! :)  (Azt csak én képzelem oda, hogy füstölög picit, vagy tényleg????)

vietnam1127 002.JPG

vietnam1127 003.JPG

vietnam1127 004.JPG

4 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://zsofiazsiaban.blog.hu/api/trackback/id/tr444941295

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

weekthor · http://budapestkave.blog.hu 2012.12.03. 16:18:29

Szia!

Mi a Kínai Nemzetközi Rádió csapataként a budapesti Klasszik Rádió 92,1-en készítünk műsorokat, amelyben a távol-kelettel, azon belül főleg Kínával foglalkozunk mindenféle formában.

Nemrég kezdtem el átfutni a blogokat és ráakadtam erre is. Nem lenne kedved kötetlenül csevegni velünk az élményeidről?

Ha igen, akkor dumáljuk meg a részleteket e-mailben! Jelezz a viktor.hanko@gbtimes.com címen!

Köszi!

Üdv,
Viktor

notC 2012.12.04. 16:44:03

Zsófi! Minden elismerésem az utibeszámolókért. Klasszak a képek, jók a leírások, és ismerve téged, még többet adnak hangulatban, mint a leírt szavak.
Hajrá! Csak így tovább :)

Mike255 2012.12.06. 13:39:11

Mikor hallhatunk a radioban Zsofi? :)

szsofi86 2012.12.06. 15:29:24

@Mike255: Majd tájékoztatlak ;)
Na már azt hittem örökre elvesztettelek mint kommentelőmet Mikk :) De most újra visszatért a remény..
Puszi
süti beállítások módosítása